Sowa Mądra Głowa

Jakie cechy powinien mieć idealny pracownik?

Zastanawiasz się jakie informacje należy zawrzeć w CV? Jakie umiejętności są szczególnie cenione przez pracodawców? Sprawdź jakie cechy są obecnie pożądane i zwiększają szanse na zdobycie pracy.

Pracowitość i odpowiedzialność

Ambicja, chęć podejmowania nowych wyzwań i uparte dążenie do celu zawsze działają na korzyść pracownika. Dla pracodawcy przede wszystkim liczy się chęć działania i zapał do pracy. Bardzo istotne jest również terminowe wykonywanie powierzonych zadań i poważne traktowanie swoich obowiązków. Byłeś zatrudniony w kilku miejscach jednocześnie i ukończyłeś trzy różne kierunki? Świetnie! Działałeś też w organizacjach lub wolontariatach? Koniecznie napisz o tym w swoim CV! Dla pracownika jest to jasny sygnał, że jesteś zaangażowany, pracowity i żadnej pracy się nie boisz.

Umiejętność pracy pod presją czasu i odporność na stres

Wiele projektów i zadań zlecanych jest “na wczoraj”. Trzeba zatem działać szybko i szukać nowych rozwiązań. Umiejętność dostosowywania się do zmiennych warunków i radzenia sobie z nieprzewidywalnymi wydarzeniami są obecnie na wagę złota. Warto być gotowym na nieoczekiwane zmiany i zachowywać spokój w sytuacjach kryzysowych. Stres to nieodłączny element pracy, dlatego warto uczyć się jak sobie z nim radzić i nie pozwolić, by nas pokonał. 

Dobra organizacja pracy i zarządzanie czasem

Od pracownika oczekuje się samodzielności. Umiejętność tworzenia planu działania i terminowego wykonywania zadań to bardzo duży atut. Wyznaczanie priorytetów i opracowywanie harmonogramów jest niezwykle pomocne i bardzo usprawnia pracę. Pracownicy, którzy potrafią odpowiednio planować kolejność działań i osiągają cele na czas, są zawsze postrzegani w pozytywnym świetle. Cenioną cechą jest również wielozadaniowość, podzielność uwagi i umiejętność relizacji kilku projektów jednocześnie.

Komunikatywność i łatwość nawiązywania kontaktów

Efektywna komunikacja to absolutna podstawa każdej organizacji, firmy i relacji międzyludzkiej. Życzliwość i otwartość zawsze wprowadza miłą atmosferę. Pozytywne nastawienie do ludzi ułatwia pracę w zespole i przepływ informacji. Ważne jest również jasne i klarowne przekazywanie swoich pomysłów. Bycie serdecznym i kulturalnym korzystnie wpływa na tworzenie więzi w zespole. Ponadto warto pamiętać o składnym wysławianiu się oraz o regułach ortograficznych. Bezbłędne posługiwanie się językiem i bogate słownictwo to cechy ludzi wykształconych, które zawsze robią dobre wrażenie. 

Powiązane artykuły

Jak stworzyć dobrą atmosferę w pracy?

Często to nie pensja czy zgodność stanowiska z kompetencjami przesądzają o wyborze danej pracy. Badania pokazują, że dla pracowników coraz bardziej liczy się też dobra atmosfera w miejscu pracy. Do...

27 maj 2019 /
KK
Czytaj więcej

Czy warto łączyć pracę z pasją?

Współcześnie ciężko nie natknąć się w internecie na narrację w stylu “Praca musi być Twoją pasją, mai przynosić sto procent satysfakcji i samorealizacji”. Jednak prawda jest taka, że w rzec...

27 luty 2019 /
KK
Czytaj więcej

Wzmocnienie motywacji - informacja zwrotna

Informacja zwrotna to nie tylko informacja, która pochodzi od innych, ale także sposób na zwiększenie motywacji. Jej celem powinno być zapewnienie sposobów udoskonalnia swoich umiejętności i zachow...

21 luty 2019 /
IS
Czytaj więcej